Gedragscode voor reclame over beleggingen
Bron: Het Nieuwsblad
Datum: 31/10/2006
Vanaf 1 januari gaat er een gedragscode voor financiële reclame in voegen waaraan alle financiële instelling zich moeten houden.
Momenteel wordt de opbrengst van financiële producten te veelbelovend voorgesteld door de banken. Klanten worden ook niet voldoende gewezen op de risico’s die verbonden zijn aan beleggen.
Om dit probleem uit de weg te gaan hebben bankfederatie Febelfin en minister Van den Bossche een gedragscode uitgewerkt. Deze code bepaalt waaraan de financiële instellingen zich moeten houden in hun publiciteit voor beleggingen.
Voor deze reclame worden de banken aansprakelijk gesteld en per bank moet er een verantwoordelijke worden aangeduid die de reclame controleert.
Indien een bank zich niet houdt aan de gedragscode, worden er boetes opgelegd die kunnen oplopen tot 100000 euro.
Opening van de discussie:
Bij dit artikel zou ik de studenten van de richting marketing willen aanspreken.
Welke afspraken zouden jullie in de gedragscode vermelden om deze communicatieproblemen te vermijden? Hadden jullie weet van deze hoge boetes rond het verkeerd publiceren van reclame en wat vinden jullie zelf van deze monsterbedragen?
Discussiëren maar!!!
Friday, December 15, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment